søndag 24. januar 2010

Gjesp :o

Nu er den vidunderlige hviledagen hvor tiden står stille, snart over.. Helgen kommer godt med for slikt et utpreget c menneske som meg, da jeg har fåt tatt igjen litt tapt søvn. Men akk i morgen er det på`n igjen.
Må si jeg er en smule lei av at samfunnet kun skal være beregnet for A mennesker. Fra klokken sju/åtte om morgenen forventes det at flittige borgere skal spretter opp for å holde samfunnet i gang.
For et menneske som foretrekker å tenke på å våkne ved ti tiden, hvordan tor du det da føles å bli tvunget til å sprette opp før solen titter frem?? hm? hm? IKKE spesielt årleit skal jeg si deg! La meg poengtere at jeg er på grensen til å være et c menneske, som legger seg til rimelig tid men sover desto lenger om morgenen! Så hadde det vært sant dette med skjønnhetssøvn, så ville jeg vært miss universe for lenge siden! Samtidig er jeg en smule morgengretten, så den første timen etter jeg har våknet trenger jeg en time alene for å kunne trekke på smilebåndet.
Da jeg for tiden er i praksis og skal trene på å tjene samfunnet(og bla,bla..), må jeg si jeg "får kjørt meg" om dagen. Ikke det at jeg ikke trives på stedet, nei det er alle tiders supert sted og jeg lærer masse.. Det er mer det at søvnrutinene virkelig er snudd på hodet! I slike stunder tenker jeg det er godt å bo alene. vekkerklokken uler fire timer for tidlig kl 06.00 omtrent hver dag, og jeg spretter halvdød opp av senga pottesur og med tåkesyn. Det må være helsefarlig å stå opp så tidlig! Øynene stikker og væsken inni øya har skiftet form til klister. Altså kroppen stritter for fullt i mot denne forferdelige behandlingen. Det er vel ærlig talt viktig å lytte til kroppen når den sier i fra??? Slik jeg har forstått det så er kroppen ganske unik på å si i fra om det er noe galt. Så når den sier klart og tydelig i fra: GÅ OG LEGG DEG IGJEN, er det en styrkeprøve å stritte i mot.
Men jeg klarer det omsider, dog blir en smule hissig sjåfør da smilebåndet ikke har myknet før jeg ankommer arbeidsstedet.

Alle dere b og c mennesker der ute: vi må holde sammen! jeg snakkker revolusjon! Ja til et mer tilpasningsdyktig samfunn nå!

Lenge leve søvnen!!!

Ha en fin uke folks! Og God natt :)

1 kommentar:

  1. Johooo snuppa!!!
    Det er jo helt utrolig at murmel klarer å stå opp om dagen, 10 poeng til deg:)) Jeg derimot har kun fem min til jobb, så jeg har for tiden en hyggelig morgen stund før jeg drar hjemmefra!

    Det ligger en bloggaward og en utfordring til deg hos oss.. kopier awarden og legg den til på siden din;)) Because you'r worth it baby!!!!
    Miss u!!
    Ha en fin fredag, jeg har friiii!!!!!

    LM :)

    SvarSlett