tirsdag 24. november 2009

Den interaktive verden.



Hvor mange dager hadde du klart deg uten pc, telefon eller tv? Vel siden du faktisk gidder å lese denne bloggen vil jeg anta kanskje en dag... Selv tror jeg kanskje jeg kunne klart to, men da ville nok abstinensene vært en smule kraftige.
Merkelig hvor avhengig vi mennesker er av elektroniske hjelpemidler/underholdning. Ja veit jeg høres ut som ho bestemor nu, men jeg syns faktisk det er litt rart å tenke på jeg....
Mulig jeg syn det er så rart fordi jeg ikke har noe peiling på hvordan slike ting egentlig fungerer. Ja jeg har msn, facebookprofil, (eeh jaaa mulig du finner en datingprofil av meg og :S), og jeg har til og med egen blogg. Men nå er det ikke dette med hvordan jeg trykker meg på internett funderingen ligger...

Nei det er snarere hva som faktisk gjør et jeg skriver her nu kan fraktes over til din data akkurat når du vil det.... jeg kan se det med at når det er ledninger fra den ene til den andr, ja da "flyr" bokstavene lissom gjennom ledning.. Men det skjer TRÅDLØST, gjennom lufta i noen slags frekvnenser eller bølger da??????

Tenk om: hjernen vår en dag fanger opp disse "signalene", blir vi da en vandrende f.book profil? I så fall; stakkar den som fanger opp lovdata.no, eller pandemi.no..

Og hvor merkelig er det ikke at det går an å sitte her i kalde Norge og snakke med Afriken, uten å måtte rope veldig høyt!!!!!
Det er helt utrolig!!

uff, nei tror det er en grunn til at jeg ikke skal bli noe innenfor IT eller teknolgisk utvikling... Da ville vi nok vært tilbake til blikkbokstelefoner, og telegrafer....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar