lørdag 21. november 2009

En dag i fremtiden.

I dag vil jeg fortsette på gårsdagens innlegg, og ta dere med på en reise i fremtiden. Året er 2040 og alle verdens land lever i harmoni med hverandre, som en "big happy family", og det takket være fabelaktige moi. Fordi jeg har da grunnet min brede erfaring og hardt arbeid endelig fått verdensherredømme.

Det hele startet allerede sommeren 2010, da jeg på magisk vis klarte å bli barne- og likestillingsminister rett etter jeg var ferdig utdannet barnevernpedagog. På samme magiske vis klarte jeg i løpet av et år å sette i gang tiltak i hele det ganske land, som gjorde at alle barn i hele landet fikk en bedre tilværelse. Barna ble kort fortalt motstandsdyktige "englebarn", og de ble opplært til hvordan en perfekt værden skal være. Etter året som minister fortsatte jeg med dette arbeidet rundt om i verden og lærte alle barna i hele verden dette.

Etterhvert i mitt arbeid rundt om i verden etablerte jeg en relativt høy status blant de fleste, og fredsprisen fikk jeg allerede i 2015. Jeg ble med andre ord sett på som den nye Moder Theresa, men etterhvert ble selv Moderen en pygme i forhold.

Vendepunktet i karrieren kom i 2025 da jeg gjennom mange år hadde arbeidet hardt ved siden av å være fredsmegler, med å utvikle en vindunderpille. Pillen var altså en vidunderkur som hjalp mot all "elendighet". Og nei, jeg snakker ikke her om en hjelp for treg mage eller infeksjoner, men alt fra psykiske lidelser til kreft, ja til og med grådighet og vold.
Det tok da altså 15 med masseproduskjon av denne pillen til alle verdensborgere, så innså hele verdens befolkning at jeg skulle lede verden...


Så i 2040 er det ikke lenger noe som heter regninger, skatt, global oppvarming, fattigdom, krig, overgrep, diskriminerng, sykdom, eller eksamen.. Vi lever da i en perfekt verden med harmoni, kjærlighet og fred.

Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.
Arnulf Øverland

Ha en strålende helg alle sammen :D

B

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar